המהפכה הדיגטלית שלי בכיתה

טכנולוגיית המידע ובייחוד רשת האינטרנט הם בין החידושים המסעירים ביותר שיש כיום.
אני חיה במציאות שבה העולם הדיגיטלי הוא חלק מהסביבה הטבעית שלי. אני לומדת, משחקת, מתקשרת, עובדת ויוצרת בעזרת החידושים השונים.

ועכשיו סוף שנה, ואני בסידורים אחרונים של חומרים ודפים שנאגרו על שולחני ולא היה לי זמן לטפל בהם במהלך השנה. תוך כדי תהליך הפנוי והמיון אני נזכרת בדברים השונים שעשיתי במהלך השנה, נזכרת בפעילויות השונות, בהתארגנות שלי ובהכנות לקראתם.
אני בוחנת את העשייה שלי מההיבט הטכנולוגי והמעשי גם יחד. אני אחת שאוהבת את הנייר והעט, את השימוש בטושים צבעוניים וניירות מקושטים, אך גם הטכנולוגיה שרתה אותי והשתמשתי בה לא פחות לאורך כל השנה ובאופנים שונים:
השתמשתי ב- word לכתיבת מכתב, תכנית עובדה, או דף עבודה לתלמידי.
כתבתי מיילים להורי הכיתה, לצוות החינוכי.
עדכנתי את אתר האינטרנט של ביה"ס בפעילויות השונות.
הצגתי במקרן הכיתתי שיעורים השונים.
הכנתי מצגות עם אפליקציות שונות שלמדתי בקורסים השונים.
ערכתי מיפויים בתוכנת אקסל.
צילמתי תמונות ב- iphone ושלחתי להורים.
והיום בעיצומו של תהליך המיון אני צריכה לפנות זמן למיין גם את החומר שנאגר במחשב ולא רק את הניירות של שולחני. לעיתים אני חושבת לעצמי כי הטכנולוגיה עושה את החיים קלים אך לעיתים היא יכולה  גם ליצור עומס רב. תוצרי המחשב שלי רבים שלא נדבר על כמות התמונות שצילמתי לאורך השנה, ופעולת העריכה והמיון בעקבות זאת רבה.
אין ספק שהמהפכה הדיגיטלית מכריחה אותי לשנות דפוסי החשיבה והרגלי העבודה שלי.

תגובות