בעבר יצא לי כבר לכתוב בבלוג על למידה שיתופית היום אני רוצה לדבר על שיתופיות בלמידה.
יחד ניתחנו את האתר והכנו מצגת שיתופית בנושא. (את המצגת תוכלו לראות בהמשך הרשומה).
בחרתי לכתוב בכותרת הרשומה שלי את המשפט: "שלי שלך ושלך שלך" כי בבסיס העניין עומד עקרון זה. המקור הוא מתוך מסכת אבות פרק ה':
אחד הדברים הנחמדים בקבוצת הסטודנטים שאיתם אני לומדת הוא הרצון והשמחה לשתף אחד עם השני חומרים, דעות, רשמים, עצות, תסכולים וכו'. אנחנו מעבירים ביננו חומרים ומסייעים אחד לשני בשאלות בפורמים השונים.
על פי סלומון, הלמידה היא עניין של מערכת חברתית שלמה ואינה מוגבלת לפרט המשתתף בתהליך. הלמידה והידע הנוצרים אינם רכושו של הפרט אלא של הקבוצה, מעצם היותם קבוצה כל תהליך הלמידה הוא תוצר קבוצתי (סלומון, 2000).
השותפות מתחילה בקמפוס הוירטואלי הנמצא לשירותנו באתרי הקורסים השונים. שם ניתן למצוא סביבות למידה, כלומר קורסים מתוקשבים, ובהם: חומרי הלימוד, סילבוס הקורס, מטלות, קבצים משותפים ועבודות סטודנטים. אחד הקורסים שלנו מתנהל כולו בפייסבוק, לשם המרצה מעלה את כל החומרים, ואנו הסטודנטים את משימותינו.
וכפי שאני רואה זאת, זו פשוט חברותא בשיטה המודרנית.
גם בעניין זה סלומון אומר כי: "מחקרים רבים מראים שבתנאים מסוימים ומוכרים היטב ללמידת הצוות יש יתרונות רבים יותר על פני למידת "סולו". ללמידת צוות יתרונות, הלמידה אמורה לעסוק בבעיות מורכבות ואינה יכולה להיות עניינו של הפרט הנאבק לבדו בבעיה או באתגר, לימוד בחברותא יכול לעורר דיונים וקונפליקטים, תלמיד אחד יכול לגייס את המידע הדרוש לתלמיד אחר, להעשיר את השפה וההבנה המתמטית ולהביא לפיתרון בעיות, תכנון וניבוי ." (סלומון, 2000).
בתור אחת שלא השתמשה רבות בפייסבוק עד לפני הקורס, אני מוצאת שאני נהנית הרבה יותר לפעול בסביבה זו מאשר בסביבות האחרות שבהם אני פעילה. יחד עם זאת כל נושא אפקטיביות הדיון בפלטרומה כזו, כמו בכל בפורום לימודי, הוא בעייתי, אבל זה נושא לרשומה אחרת.
במהלך אחד השיעורים האחרונים נחשפנו לאתר שיתופי המאפשר סיכום שיעור באופן קל וידידותי למשתמש. מדובר בכלי תוכן שבו ניתן ליצור מסמכים, להוסיף גרפים, תמונות, ציורים ומצגות. וכמובן לשתף עם חברים:
בעקבות הצגת האתר התבקשנו לבדוק האם הכלי אכן מצליח לתת מענה לצורך בשטח.
קבוצת הלומדים המשותפת שלי כללה ארבעה במספר: דורית קליין, חן שהרבני, מירב בוסקילה ואני.
קבוצת הלומדים המשותפת שלי כללה ארבעה במספר: דורית קליין, חן שהרבני, מירב בוסקילה ואני.
בחרתי לכתוב בכותרת הרשומה שלי את המשפט: "שלי שלך ושלך שלך" כי בבסיס העניין עומד עקרון זה. המקור הוא מתוך מסכת אבות פרק ה':
שלי שלך ושלך שלי- מידת עם הארץ.
שלי שלך ושלך שלך-חסיד.
שלי שלי ושלך שלי- רשע."
אני אוהבת לחבר בין העולם "הרגיל" לעולם הטכנולוגי ומוצאת שיש בינהם הרבה מן המשותף.
איך לא?
בשני העולמות אנחנו יוצרים מנגנונים ההופכים את חיינו לקלים יותר ( לפחות רוב הזמן..)
שלי שלך ושלך שלך-חסיד.
שלי שלי ושלך שלי- רשע."
אני אוהבת לחבר בין העולם "הרגיל" לעולם הטכנולוגי ומוצאת שיש בינהם הרבה מן המשותף.
איך לא?
בשני העולמות אנחנו יוצרים מנגנונים ההופכים את חיינו לקלים יותר ( לפחות רוב הזמן..)
סביבה לימודית מקוונת, היא גם סביבה חברתית המעודדת שיתופיות, בעיקר בזכות הקלות שבה ניתן לעשות זאת: לחיצה אחת על מקש ה- "שלח". אך יותר מכך, היא יוצרת תחושה נעימה שיש אל מי לפנות.
יש מי שיעזור לך ושאתה לא לבד.
יש מי שיעזור לך ושאתה לא לבד.
תגובות
הוסף רשומת תגובה