מתחילים מחדש.
שנה חדשה, מחברות חדשות ואפילו חולצות חדשות...
כל אחד מהילדים שלי (ארבעה במספר) התחיל מחדש
הקטנה עלתה לכיתה ב' וכבר פחות או יותר התרגלה לבית הספר.
הבת האמצעית עלתה לחטיבת ביניים בהתרגשות רבה ובצפייה לפגוש את הכיתה החדשה, המורים ואת בית הספר החדש.
הבן עלה לכיתה ט' וכבר מתחיל לספור את השנים שנותרו לו ללמוד בבית הספר.
והבכורה עלתה לכיתה יב', השנה הכי כייפית מכיוון שהיא האחרונה, בכך היא השאירה מאחוריה את כיתה יא' - השנה הכי קשה שאותה היא עברה בהצלחה.
ואני מוצאת את עצמי שואלת שוב את ילדי את אותה השאלה שכולנו ההורים שואלים לקראת סוף היום את ילדנו: מה למדתם היום בבית הספר?
המושג למידה מתקשר בדרך כלל לבית הספר למורים, לשיעורים וכדומה.
ביל גייטס ואלברט איינשטיין הפכו למפורסמים בין השאר מכיוון שהתעקשו לחשוב וללמוד אחרת ואנו המורים חייבים במציאות הטכנולוגית העכשווית להקנות ידע ולא מידע ובכך לקיים אף יותר את חווית למידה המאפשרת הכוונה לצד פיתוח מיומנויות חשיבה וגמישות.
במסגרת הקורס "מדעי החינוך במאה ה- 21" של ד"ר גילה-לוי עצמון, סקרנו את התפתחות התבונה האנושית ולמדנו על תכונות האדם הנבון. התכונות שהופיעו בשלבים המוקדמים ביותר של התפתחות האדם הן יכולות הפעולה המוטוריות, המיומנויות הויזואליות והתפיסה החזותית. אחר כך התפתחו הכישורים החברתיים, המיומנויות לפתרון בעיות בסביבה (האינטליגנציה הטכנולוגית), יכולת טכנולוגית לשימוש בכלים, התודעה החברתית והיכולת הקוגניטיבית של טומסלו. כל אלה הן תכונות שהתבססו היטב בתוך האוכלוסיה ותפוצתן רחבה ומעוגנת תורשתית בכל פרט כמעט.(ד"ר גילה עצמון לוי, מרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה 2012).
למדנו בקורס על עיקרי התמורות והשינויים שחלו בהיסטוריה האנושית ועל מושג הפילוגנזה- התפתחות המין האנושי. נושאים כגון: גידול נפח המוח, התפתחות התודעה והמהפכה הלשונית הם רק חלק מהתמורות החשובות שעליהם דברנו בקורס.
בספרו המרתק של יובל נח הררי, "קיצור תולדות האנושות" מתאר הררי את המהפכה הלשונית כאחת מנקודות המפנה החשובות ביותר בהיסטוריה האנושית. הררי כותב כי: " המהפכה הלשונית היא הנקודה שבה ההיסטוריה מכריזה על עצמאותה מהביולוגיה, ובה סיפורים היסטוריים מחליפים את התיאוריות הביולוגיות כאמצעי ההסבר העיקרי שלנו" (הררי, נח יובל 2012, הוצאת דביר. עמ 45.)
בפסיכולוגיה למושג למידה יש משמעות אחרת: שינויים שחלים בנו בעקבות התנסיות שונות. שינויים אלה יאפשרו לנו בעתיד לפעול באופן אחר מזה שפעלנו קודם. בפסיכולוגיה המושג למידה מתייחס להתנהגויות חדשות, נרכשות במהלך החיים. מההיבט של הפסיכולוגיה כל חיינו אנו לומדים מיומנויות חברתיות, כישורי חיים וכדומה.( ד"ר אורית כהן, דנה פרידמן, הספרייה הוירטואלית של מט"ח)
כל הנושאים המעניינים האלו התעוררו אצלי מחדש כשמצאתי את עצמי שואלת את ילדי את השאלה מה למדתם היום בבית הספר, ומכיוון שאני עוסקת בתכנון ובלמידה שמחתי למצוא את הסרטון הבא ביוטיוב
זוהי אנימציה ראשונה בסדרה מרתקת של סרטים שסוקרת את התגליות החדשות והמרתקות
בנושא: המוח האנושי וכיצד אנו, בני האדם לומדים. היא רלוונטית לעולם התקשוב והלמידה יותר מתמיד.
צפייה מהנה, והתחלות טובות!
שנה חדשה, מחברות חדשות ואפילו חולצות חדשות...
כל אחד מהילדים שלי (ארבעה במספר) התחיל מחדש
הקטנה עלתה לכיתה ב' וכבר פחות או יותר התרגלה לבית הספר.
הבת האמצעית עלתה לחטיבת ביניים בהתרגשות רבה ובצפייה לפגוש את הכיתה החדשה, המורים ואת בית הספר החדש.
הבן עלה לכיתה ט' וכבר מתחיל לספור את השנים שנותרו לו ללמוד בבית הספר.
והבכורה עלתה לכיתה יב', השנה הכי כייפית מכיוון שהיא האחרונה, בכך היא השאירה מאחוריה את כיתה יא' - השנה הכי קשה שאותה היא עברה בהצלחה.
ואני מוצאת את עצמי שואלת שוב את ילדי את אותה השאלה שכולנו ההורים שואלים לקראת סוף היום את ילדנו: מה למדתם היום בבית הספר?
המושג למידה מתקשר בדרך כלל לבית הספר למורים, לשיעורים וכדומה.
ביל גייטס ואלברט איינשטיין הפכו למפורסמים בין השאר מכיוון שהתעקשו לחשוב וללמוד אחרת ואנו המורים חייבים במציאות הטכנולוגית העכשווית להקנות ידע ולא מידע ובכך לקיים אף יותר את חווית למידה המאפשרת הכוונה לצד פיתוח מיומנויות חשיבה וגמישות.
במסגרת הקורס "מדעי החינוך במאה ה- 21" של ד"ר גילה-לוי עצמון, סקרנו את התפתחות התבונה האנושית ולמדנו על תכונות האדם הנבון. התכונות שהופיעו בשלבים המוקדמים ביותר של התפתחות האדם הן יכולות הפעולה המוטוריות, המיומנויות הויזואליות והתפיסה החזותית. אחר כך התפתחו הכישורים החברתיים, המיומנויות לפתרון בעיות בסביבה (האינטליגנציה הטכנולוגית), יכולת טכנולוגית לשימוש בכלים, התודעה החברתית והיכולת הקוגניטיבית של טומסלו. כל אלה הן תכונות שהתבססו היטב בתוך האוכלוסיה ותפוצתן רחבה ומעוגנת תורשתית בכל פרט כמעט.(ד"ר גילה עצמון לוי, מרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה 2012).
למדנו בקורס על עיקרי התמורות והשינויים שחלו בהיסטוריה האנושית ועל מושג הפילוגנזה- התפתחות המין האנושי. נושאים כגון: גידול נפח המוח, התפתחות התודעה והמהפכה הלשונית הם רק חלק מהתמורות החשובות שעליהם דברנו בקורס.
בספרו המרתק של יובל נח הררי, "קיצור תולדות האנושות" מתאר הררי את המהפכה הלשונית כאחת מנקודות המפנה החשובות ביותר בהיסטוריה האנושית. הררי כותב כי: " המהפכה הלשונית היא הנקודה שבה ההיסטוריה מכריזה על עצמאותה מהביולוגיה, ובה סיפורים היסטוריים מחליפים את התיאוריות הביולוגיות כאמצעי ההסבר העיקרי שלנו" (הררי, נח יובל 2012, הוצאת דביר. עמ 45.)
בפסיכולוגיה למושג למידה יש משמעות אחרת: שינויים שחלים בנו בעקבות התנסיות שונות. שינויים אלה יאפשרו לנו בעתיד לפעול באופן אחר מזה שפעלנו קודם. בפסיכולוגיה המושג למידה מתייחס להתנהגויות חדשות, נרכשות במהלך החיים. מההיבט של הפסיכולוגיה כל חיינו אנו לומדים מיומנויות חברתיות, כישורי חיים וכדומה.( ד"ר אורית כהן, דנה פרידמן, הספרייה הוירטואלית של מט"ח)
כל הנושאים המעניינים האלו התעוררו אצלי מחדש כשמצאתי את עצמי שואלת את ילדי את השאלה מה למדתם היום בבית הספר, ומכיוון שאני עוסקת בתכנון ובלמידה שמחתי למצוא את הסרטון הבא ביוטיוב
Born to Learn
זוהי אנימציה ראשונה בסדרה מרתקת של סרטים שסוקרת את התגליות החדשות והמרתקות
בנושא: המוח האנושי וכיצד אנו, בני האדם לומדים. היא רלוונטית לעולם התקשוב והלמידה יותר מתמיד.
צפייה מהנה, והתחלות טובות!
.
תגובות
הוסף רשומת תגובה